Un raport recent al Rhodium Group, publicat pe 18 august 2025, evidențiază o schimbare semnificativă în strategiile de investiții ale companiilor chineze din sectorul automobilelor electrice, care, pentru prima dată, au investit mai mult în proiecte externe decât interne în 2024, alocând aproximativ 16 miliarde de dolari, în principal pentru fabrici de baterii și uzine de asamblare. Această tendință reflectă provocările economice interne, precum supra-capacitățile de producție și scăderea marjelor de profit, dar și o competiție tot mai acerbă pe piața chineză. Producători de renume, precum CATL și BYD, își extind expansiunea internațională, în ciuda riscurilor asociate cu investițiile externe. Deși fondurile investite în străinătate au crescut, numai 25% dintre aceste planuri de investiții au fost finalizate, iar companiile se confruntă cu reticențe pe seama transferului de tehnologie și impactului asupra locurilor de muncă. În 2025, BYD a vândut deja peste 545.000 de vehicule electrice la nivel global, ceea ce evidențiază impactul pozitiv al acestei expansiuni internaționale asupra performanței sale comerciale.

6 surse
biziday.ro
bursa.ro
news.ro
techrider.ro
stiripesurse.ro
economica.net