Pe 8 mai 2025, Parlamentul European a adoptat o modificare a standardelor de performanță a emisiilor de CO2 pentru mașinile și camionetele noi, cu 458 de voturi pentru, 101 împotrivă și 14 abțineri. Această modificare permite producătorilor să calculeze media emisiilor pe o perioadă de trei ani, facilitând respectarea obligațiilor pentru anii 2025, 2026 și 2027, în contextul în care normele actuale impun o reducere anuală de 15% a emisiilor de CO2 comparativ cu valorile din 2021. Proiectul de lege necesită acum aprobarea oficială a Consiliului, care a exprimat deja acordul pentru textul propus. Această inițiativă face parte din planul de acțiune industrială al Comisiei pentru sectorul auto european, anunțat pe 5 martie 2025, și a fost adoptată în contextul crizei generate de costurile electrificării vehiculelor. Deși relaxarea normelor a fost criticată de organizațiile ecologiste, care avertizează că aceasta ar putea întârzia lansarea vehiculelor electrice accesibile, eurodeputații susțin că măsura va reduce potențialele amenzi care ar fi putut ajunge la 15 miliarde de euro. Această flexibilizare este considerată esențială pentru menținerea unei industrii auto puternice în Europa, având în vedere contribuția semnificativă a sectorului auto la economia românească, care generează 13% din PIB și asigură peste 200.000 de locuri de muncă.

11 surse
newsweek.ro
digi24.ro
economica.net
stiripesurse.ro
stiripesurse.ro
bursa.ro
stirileprotv.ro
digi24.ro
g4media.ro
news.ro
news.ro