În prima jumătate a anului 2025, Tesla a înregistrat o scădere marcantă a înmatriculărilor de vehicule noi în Europa, cu un declin de 64,4% în Suedia și 61,57% în Danemarca în luna iunie, iar vânzările Model Y au scăzut cu 31,2% în Danemarca. La nivel european, vânzările Tesla au scăzut cu 27,9% în mai, în contextul unei creșteri generale a înmatriculărilor de vehicule electrice cu 27,2%. Cota de piață a Tesla în Europa a scăzut de la 1,8% la 1,2% în ultimul an, afectată de preferința consumatorilor pentru vehicule electrice mai accesibile produse în China și de reacțiile negative la politicile și imaginea CEO-ului Elon Musk. Pe piața chineză, cota Tesla a scăzut semnificativ din cauza concurenței locale, în timp ce în Norvegia compania a înregistrat creșteri. Scăderea vânzărilor a început încă din 2024, parțial din cauza unei pauze în producție pentru lansarea versiunii facelift a Model Y, ceea ce a determinat amânarea achizițiilor de către clienți. Pentru a reveni pe creștere, Tesla trebuie să atingă un record de peste un milion de unități vândute în a doua jumătate a anului 2025, o provocare dificilă care reflectă presiunile concurențiale și impactul controverselor legate de conducerea companiei.