În prima jumătate a anului 2025, Tesla a înregistrat scăderi importante ale înmatriculărilor de vehicule noi în Europa, cu un declin de 64,4% în Suedia și 61,57% în Danemarca în luna iunie, iar vânzările Model Y au scăzut cu 31,2% în Danemarca. La nivel european, vânzările Tesla au scăzut cu 27,9% în mai, în timp ce înmatriculările totale de vehicule electrice au crescut cu 27,2%, ceea ce a condus la o reducere a cotei de piață a Tesla de la 1,8% la 1,2% în ultimul an. Această tendință este influențată de preferința consumatorilor europeni pentru vehicule electrice mai accesibile produse în China și de impactul negativ al politicilor și imaginii CEO-ului Elon Musk. Pe piața chineză, cota Tesla a scăzut semnificativ din cauza concurenței locale, în timp ce în Norvegia compania înregistrează creșteri notabile. Scăderea vânzărilor a început încă din 2024, parțial din cauza unei pauze în producție pentru lansarea versiunii facelift a Model Y, ceea ce a determinat amânarea achizițiilor de către clienți. Performanța Tesla a fost afectată și pe plan bursier, cu o scădere de 5,6% a acțiunilor pe Bursa de la Frankfurt. Pentru a reveni pe creștere, Tesla trebuie să atingă un record de peste un milion de unități vândute în a doua jumătate a anului 2025, o provocare dificilă în contextul actual.